Waarschuwingen en foutmeldingen bij activatie account
Sommige gebruikers krijgen bij het activeren van hun account een melding dat er geen cookies geactiveerd kunnen worden. We hebben nu zelf ook geconstateerd dat deze melding in sommige gevallen verschijnt. Dat is heel vervelend en niet de bedoeling.
We hebben gezocht naar manieren om dit issue te voorkomen. Er zijn twee mogelijke oplossingen.
- De makkelijkste oplossing is als je bijvoorbeeld met een iPhone/iPad probeert in te loggen via Safari. Om het probleem te voorkomen, moet je bij instellingen de optie "voorkom cross-site tracking" uitzetten (zie afbeelding van iPhone). Als je die uitzet en dan de registratie afmaakt, dan werkt activatie wel. Je kunt deze optie daarna weer aanzetten, omdat je dan wel gewoon kunt inloggen.

- De andere oplossing is dat jij in jouw cookie instellingen mogelijk de optie "cookies van derden" blokkeren aan hebt staan. Je kunt het issue dan oplossen door de optie "cookies van derden blokkeren" uit te zetten. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld uit Microsoft Edge en Chrome. In Edge ga je via de drie puntjes rechtsboven (op een laptop) naar instellingen en vervolgens naar "privacy, zoeken en services". Daar zet je cookies blokkeren van derden uit (zie afbeelding). In Chrome werkt dit op een vergelijkbare manier. Als je Chrome gebruikt moet je de optie "cookies van derden" juist aanzetten (zie afbeelding). Dit zou het probleem moeten oplossen.

Als je Firefox gebruikt, komt het voor dat je het inlogscherm niet ziet. Je kunt dit aanpassen door naar "Instellingen" te gaan en te klikken op "Privacy & Beveiliging" en dan aangepaste instellingen voor cookies te kiezen, zoals hieronder in het voorbeeld is aangegeven.
Elegant is het niet. Maar we hebben op dit moment helaas geen andere oplossing. Werkt bovenstaande bij jou niet, neem dan contact op.
Related Articles
account activeren - cookie melding
Van een aantal mensen hebben we een reactie gehad dat ze hun account niet konden activeren en een melding krijgen over cookies. Dat is heel vervelend, omdat we dachten alle scenario's getest te hebben. We hebben gezocht naar een oplossing en er zijn ...
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor Mijn Pientere Tuin. Wat moet ik doen? In het inlogscherm zie je een optie "wachtwoord vergeten". Vul vervolgens jouw mailadres in en je krijgt per mail instructies om een nieuw wachtwoord voor jouw account in te ...