account activeren - cookie melding

account activeren - cookie melding

Van een aantal mensen hebben we een reactie gehad dat ze hun account niet konden activeren en een melding krijgen over cookies. Dat is heel vervelend, omdat we dachten alle scenario's getest te hebben.  


We hebben gezocht naar een oplossing en er zijn verschillende manieren om dit probleem op te lossen. Elegant is het niet, en we zijn aan het uitzoeken of dit niet anders kan.
  1. Een makkelijke oplossing is als je een iPhone/iPad hebt, en bijvoorbeeld probeert in te loggen via Safari. Om jouw account te activeren, moet je bij instellingen de optie "voorkom cross-site tracking" uitzetten (zie afbeelding ). Als je die uitzet en dan de registratie afmaakt, dan werkt het wel. Je kunt deze optie daarna weer aanzetten, omdat je dan wel gewoon kunt inloggen.

 

  1. De tweede oplossing is om te checken of jij in jouw cookie instellingen in de browser de optie "cookies van derden" blokkeren aan hebt staan. Als je deze optie uitzet, kun de activatie ook voltooien. Onderstaande afbeeldingen zijn voorbeelden uit Microsoft Edge en Google Chrome.

    In Edge ga je via de drie puntjes rechtsboven (op een computer/laptop) naar "instellingen" en vervolgens naar "privacy, zoeken en services". Daar zet je cookies blokkeren van derden uit (zie afbeelding). Dat zou het probleem moeten oplossen.

    In Chrome moet je de optie "cookies van derden" juist aanzetten (zie afbeelding).


Google Chrome

 


Microsoft Edge

Als je de meest recente versies van een browser gebruikt (Firefox, Safari, Edge, Chrome) dan doet zich het probleem in de meeste gevallen niet voor. De reden dat deze melding verschijnt, heeft te maken met de software die we voor de community van Pientere Tuinen gebruiken. We zijn aan het uitzoeken om dit probleem op een meer gebruiksvriendelijke manier op te lossen.


Onze verontschuldigingen voor de overlast, maar hopelijk kun je met deze tips jouw account voor de community-omgeving wel activeren.



    • Related Articles

    • Waarschuwingen en foutmeldingen bij activatie account

      Sommige gebruikers krijgen bij het activeren van hun account een melding dat er geen cookies geactiveerd kunnen worden. We hebben nu zelf ook geconstateerd dat deze melding in sommige gevallen verschijnt. Dat is heel vervelend en niet de bedoeling. ...
    • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

      Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor Mijn Pientere Tuin. Wat moet ik doen? In het inlogscherm zie je een optie "wachtwoord vergeten". Vul vervolgens jouw mailadres in en je krijgt per mail instructies om een nieuw wachtwoord voor jouw account in te ...